کتاب عربی نهم را شاید بتوان پلی بین عربی متوسطه اول و متوسطه دوم نامگذاری کرد، پلی که اگر محکم و اصولی ساخته شود بهراحتی میتواند مطالب پایههای هفتم و هشتم را به عربی دهم و یازدهم و حتی دوازدهم وصل کند و اگر این پل محکم و استوار نباشد قطعا دشواریهای فراوانی را در ادامه راه به دانشآموز تحمیل خواهد کرد.
از این رو در این مقاله از “آکادمی عربی” که اولین و تنها “مرجع تخصصی آموزش درس عربی” در ایران است، قصد داریم درباره کتاب عربی نهم و راهکارهای نتیجه گیری بهتر از این درس باهم صحبت کنیم.
کتاب عربی نهم
۱_ کتاب عربی نهم در ده درس تنظیم شده است و هر درس در دو جلسۀ آموزشی تدریس می شود.
۲_ این کتاب همچون دو کتاب عربی هفتم و کتاب عربی هشتم متن محور است و بر ترجمه، درک و فهم و واژهشناسی تأکید میشود.
۳_ ساختار آموزشی کتاب، افزون بر یادآوری مفاهیم دو کتاب پیشین، فعلهای امر و نهی،
معادل ماضی استمراری، ترکیب اضافی و وصفی، وزن و ریشۀ کلمات و ساعتخوانی است
هدف در آموزش فعل، تنها شناخت انواع فعل است. دانش آموزان فعل را در جمله معنا می کنند. همچنین باید فعل های ماضی، مضارع، امر، نهی، نفی و مستقبل را در جمله تشخیص دهند. هدف از آموزش ترکیب وصفی و اضافی این است که دانش آموز بتواند ترکیبهایی مانند «أَخی الْعزیز» را داخل جمله (نه بیرون از جمله) ترجمه کند.
برای خواندن ادامه مقاله کلیک کنید.
- ۰۱/۰۹/۱۲